torsdag 28. februar 2013

De små nyhetene

Jeg trodde at jeg skulle savne TV og VM på ski, men nei.Det er så langt unna, og blir så uviktig. Joda, jeg ser på nett om kvelden og gleder meg over norske medaljer, men det er det.
I går kveld, f.eks, var jeg oppe hos John og Mike. Det var kaldt og det blåste. John visste råd: Han dro et slags grillfat og ei hjennomhullet tønne ut på fortauet, fylte i med biter av brask og oliventre, og tente opp. Nydelig og varmende bål!!
Leilighetene i 2. etasje er snart klare. Jeg spurte om fyring der.Tja, kanskje elektrisk, eller kanskje en ovn. Ovn? Du har ingen pipe?? Vel, vel, så lagde man vel en slags pipe ut gjennom et høl i veggen. Mis muskele.Gad vite hva norsk brannvesen ville sagt til opplegget!
Jeg har bedt om å få hjelpe til med å klargjøre rommene i 2. etasje.Mike var litt unnvikende,men jeg skal ikke gi meg.
Den samme Mike kunne fortelle at i Israel leverer de nå ut gassmasker til samtlige innbyggere. Vi vet ikke hva det betyr,- de har ikke noe å frykte fra palestinerne, men kanskje Syria eller Irak??? Kanskje det bare er et utslag av israelernes store frykt for alt og alle.
Hazem (sjåfør)fortalte meg at to ungdommer var drept borte ved Aida camp. Den ene fordi han fikk en gummikule gjennom magen, den andre fikk hodet knust. Nummer to "lever" i den forstand at hjertet slår, men hjernen er død. I følge islamsk lov har en ikke rett til å stoppe behandling så lenge hjertet slår,- så han bare ligger der.
Gårsdagen brukte jeg også til mange timers god prat med Baha,-en lang skype med en gjeng hjemme,- tja-så var vel dagen over. Som sagt,- de små nyhetene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar