torsdag 23. oktober 2014

Fredelig

Det har vært noen stygge hendelser de siste dagene. først ble to palestinske småjenter meid ned av en settler,-en av jentene døde.
I går ble en baby drept av en palestinsk bilfører, og en kvinne hardt skadet.
Vold avler vold, det er en spiral som aldri stopper, og som bare gjør vondt verre.
Jeg har ikke god nok oversikt over hvordan mediene dekker dette, men er stygt redd for at sistnevnte hendelse får mest spalteplass. Håper at jeg tar feil! Alle liv er like verdifulle.

Her i Beit Sahour synes livet fredelig, men uroen er like rundt hjørnet. I går var en norsk gruppe borte i Aida camp sammen med Eirik Mills da IDF begynte å skyte tåregass inn i huset de var i. Palestinske ungdommer kasta stein. Dagligliv her.

Jeg plukka oliven i går! Takket være snille venner ble jeg kjørt helt inn til olivenlunden og satt på bakken og plukket olivenen opp i bøtter. Det var en gruppe folk fra mange land som var der, og jeg fikk igjen oppleve den gode stemningen og gleden av å gjøre litt nytte for meg. Lunsjen var IKKE ris og kylling, men derimot linsesuppe og dawali!

Forleden dag var Amani og jeg på en rask handletur hvor vi rakk å bruke maange penger på bare jenteting! Klær, sminke, sko... Herlig ufornuftig!!
Mao: Jeg har det veldig bra, og kanskje fordi det er trusler og  problemer alle steder, så er det ekstra godt å bare gjøre noe herlig sprøtt en (sjelden) gang i blant.

På lørdag skal vi kanskje i en lekepark med ungene. Slik går no dagan. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar