mandag 14. februar 2011

At det går an!!

Nå har jeg sittet i en og en halv time og forsøkt å legge bilder inn på bloggen,- men neimen om jeg har fått det til!! Ja, jeg vet; alle dere som synes det er kjempelettvint, synes at jeg er tilsvarende dum. Dere har rett!!
Jeg har TO " oppskrifter", men like fullt. Det er så inderlig ergerlig.

Jeg skal i stedet fortelle dere om olivenplantingen i går. Vi var 38 stykker som plantet like ved en by-pass-road,- og det var bosettinger rundt oss på alle kanter. Det tok vel knappe 5 minutter før den første militærbilen viste seg. Soldatene var selvfølgelig tungt bevæpnet, men de valgte å ta bilder. Masser av bilder, så det ut til. Muligens til bruk på flyplassen når folk skal ut av landet. Så kom det en israelsk journalist, så kom det flere bosettere, De prøvde å få igang en diskusjon med noen av oss, og fortalte at vi støttet feil side i konflikten. Jorda var deres, det hadde den bestandig vært og skulle bestandig bli. Jeg var blant de som lot som de var luft, og fortsatte med mitt. To kvinnelige bosettere parkerte bilen sin like opp i olivenplantene, og fortalte av vi " produserte virkelighet" ved å plante på deres jord.
Vi gjorde oss ferdig og dro.
I dag kom den sørgelige meldingen at bosettere hadde ødelagt en hel del av plantene og røsket de opp. Baha reiste ut dit i dag for å snakke med bonden. Det er det jeg vet så langt.

Den gode nyheten er derimot at vi i går passerte et jorde hvor vi plantet for to år siden,- og der er jordet nå fullt av unge, grønne og høyst levende oliventrær! KEEP HOPE ALIVE. ( Jeg tok bilder av de også, men..)
Mens jeg har sittet her og plundret med bilder etc., har alt jeg har av varmeelementer stått på for fullt og nå ER DET 20 GRADER VED KJØKKENBORDET!! Yes, ny rekord. Jeg har forøvrig kjøpt meg ei ny og ganske tjukk dyne i dag. Dundyner finnes ikke, men den ny-innkjøpte virker god.
I kveld er det Valentine-feiring oppi her. Jeg er buden- kanskje jeg går, men nå har jeg jo endelig fått varmen i kroppen!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar