lørdag 24. september 2011

HJEMME i BEIT SAHOUR IGJEN

Sommer og sol i Palestina! Nå prøver jeg for 3. gang å skrive/sende et blogginnlegg. De to første gangene ville ikke laptopen min samarbeide, så alt jeg har skrevet er borte vekk. Men, alle gode ting er tre.
Jeg kom hit ned i går ettermiddag etter en problemfri og grei tur. Her ble jeg mottatt med klemmer og nyvasket leilighet, til og med bikkja logret! Det er så godt å være tilbake. Vertskapet bød på mat, og på TVn så vi på Abbas fra talestolen i FN. Folk feiret, vi hørte helt hit at det var musikk og dans på byen! Nå er det vel litt tidlig å feire, det skal nok renne mye mer vann i havet før Palestina får sin uavhengighet, men overleveringen av søknaden i FN er et skritt på veien. ( tror jeg, da)
I dag har jeg pakket ut kofferten, dusja, spist lunsj med vertskapet og rusla opp til supern hvor jeg handla inn til kjøleskapet. Dessuten har jeg lest overskriftene i HA og på NRK. Verden er i gjenge. Jeg har det godt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar