fredag 30. september 2011

STORBESØK

For en fin dag!
Først kom Martha, Liam og Cory fra Ramallah, og etter en liten stopp her hos meg, reiste vi opp til Betlehem og gjorde det turister gjør der. Artig å treffe Cory her nede! Nå har snart hele slekta ++ vært i Palestina, og det er bra. Alle kan fortelle de der hjemme om murer og bosettinger og checkpoints og masse trivelige palestinske folk, og spre budskapet om hvordan verden er her nede, ikke bare det vi får servert på TV.
Martha dro avsted til flyplassen for å møte hamargjengen,og det tok ikke lang tid før de dukket opp. Alt hadde gått som smurt både på reisen og på flyplassen. De ankom hotellet glade og fornøyde, og vi har hatt en flott kveld sammen.
Det veldig sørgelige er at gruppen var to personer mindre enn planlagt. En av deltagerne hadde blitt syk og kunne ikke komme. Hennes venninne valgte da også å bli hjemme. Så trist for alle parter! Sykdom kommer aldri beleilig, og denne gangen kom den ekstra ubeleilig. Planlegging og billettkjøp siden januar i år.... Jeg håper de kommer neste gang.
Nå har vi kommet hjem fra et overdådig måltid på restaurant Grotto, og her i leiligheten min kan jeg konstatere at jeg har fått parabol-TV med ørten kanaler!!
En strålende dag, med andre ord.
Tenker jeg skal ta kvelden,- i morgen skal vi til Betlehem ++

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar