søndag 7. april 2013

VIRUS

Så måtte jeg til pers også. Det er så mange som har hatt/ har et virus som slår seg på magen,- og i går var det min tur.
Jeg skal ikke gå i detaljer. Imidlertid kom Nisreen utpå dagen og ordna opp masse praktisk, fikk meg omsider på legevakta, og der dyttet de i meg to liter intravenøst tilsatt allverdenes medikamenter samt sendte meg på apoteket for mer.
Jeg fikk ikke lov til å reise hjem, men ble hos Nisreen i natt. Nå er jeg vel det man kaller "delvis"
"Alle" fikk greie på dette, så bekymringsmeldinger strømmet inn, og Nireens måtte ta seg av det også. Det er godt å være blant venner, men jeg anbefaler ikke mage-virus!!

Ja,ja. Nå har jeg en dag mindre på å ordne det jeg må før hjemreise, men det går sin gang.

Forleden kveld ble jeg flira godt av. Det finnes en ørliten sjappe i Beit Sahour med en innehaver de kaller Abu Gabi. Han har en stor og talende papegøye, er en flott gammel mann, og han selger allslags alkohol + sigaretter og ellers litt smått og godt. Hazem har tatt meg dit noen ganger når jeg har trengt røyk eller vin  eller brus sent på kvelden, for Abu Gabi stenger "aldri". Han holder visstnok  åpent til 2-3 tida på natta..
Det jeg ikke visste, var at Abu Gabi er stedet hvor muslimer fra Hebron og andre steder reiser til for å skaffe seg drikkevarer i skjul. Dit kommer de som slett ikke vil at andre skal vite at de bruker alkohol.
Så, da jeg spurte en annen drosjesjåfør om å stoppe der, og Nisreen også satt i bilen, ble jeg selvfølgelig mobbet så det holdt over min stakkars flaske fransk hvitvin...
Nå må jeg begynne å gjøe noe.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar