torsdag 25. august 2016

En fin kveld

På Bethlehem University er det en diger utendørs scene med dertil hørende amfi. I den fullstappa menneskemengden som var der i kveld, var også jeg. Det foregår en 2 dagers festival med sang, dans og musikk. Strålende forestilling! Alle danserne var fra Deheishe, og var svært så proffesjonelle. Kostymene, dansen, musikken... Tilskuerne var i hovedsak unge, jeg så noen kjente fjes, blant annet noen av gutta som går og hinker på krykker takket være skudd fra israelske geværer.            Showet begynte med en velkomsthilsen, deretter reiste vi oss og sang den palestinske nasjonalsangen mens flagget ble vist på lerretet bak. " bi ladi, bi ladi" - vårt land, vårt land. Det hjelpes ikke at Google har strøket Palestina fra sine kart. Palestina finnes. Jeg fikk så mange tanker der jeg satt. Sinne, ydmykhet, fellesskap....             Nå sitter jeg hjemme i min fredlige leilighet med en kaffekopp. Blir det skyting i natt?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar