søndag 28. august 2016

Søndag

Noen ganger er jeg dritlei Palestina. Dritlei israelske soldater som herjer fritt, dritlei familiefeider,dritlei en utfattig befolkning som, særlig nå i skolestartdager, har et stort behov for spons. I dag er jeg dessuten dritlei banksystemet som har en grense for uttak i løpet av en fire- dagers periode, og som derfor hindrer meg i å ta ut mer foreløpig. Kanskje bra, egentlig?Her trenges det et pengetre eller to......              Tankene mine er ellers mye hjemme i Norge nå pga sykdom i familien. Nevnte jeg at jeg er lei varmen også? Fytterakkern for klaging, enda jeg vet så inderlig vel at jeg er født på en meget grønn gren på denne kloden vår. Skal gi meg nå. Jeg sitter ved et åpent vindu og skuer utover Bethlehem. Familie rundt meg, snart blir det mat å få. ( kylling) og tilbehør.  Siden i dag skal jeg snakke med mine på skype. Det blir bra.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar