onsdag 9. mars 2011

Litt av hvert

Sigarettene blir stadig billigere på supern. Jeg betalte først 26 shekel for en 20-pakning, så ble det 25, og nå er det 20,- samme pris som palestinerne selv betaler. Det lønner seg å være "lokal". Regningen blir forøvrig rundet ned som oftest. Her en dag kjøpte jeg en del medisiner. De kosta 106 shekel, men dama bak disken sa at 100 var OK, så da så.

Undervisningen med mine palestinske damer er gør-artig! De skriver og spør og skravler og røyker, alt på en gang. I dag hadde jeg laget en historie om å handle rosa sko, og de gliste og diskuterte og skrev OG ville gjerne lære meg arabisk samtidig. Lekse til neste gang er å sende meg noe på mail, det kan bli spennende.

Det er iskaldt her. Vind styrke 11 sekundmeter, delvis regn og hus uten isolering. Men, her hjemme fyrer jeg! Det er verre når jeg er hjemme hos folk som ikke har oppvarming.

Nå er det fastetid for de kristne. Det innebærer 40 dager uten animalsk føde. Resturantene kjører som vanlig, men i hjemmene går det i grønnsaker, ris og brød. Greit nok for meg. Muslimene faster ikke nå,- de har sin Ramadan på høstparten.

I går valgte jeg ut og bestilte broderier. Det blir mye fint å få kjøpt etter hvert!

Drosjesjåføren min Hazem har investert i en ny folkevognbuss. Den kom i går, men hadde feil farge( hvit), så nå er den til omlakkering til gul. Alle drosjer og serviser er gule. Jeg har allerede tinget han til høstturen, det blir supert å ha han til å frakte oss rundt!!

Munira-vertinnen min- stakk akkurat innom med nybakte rundstykker.

Slik går no dagan.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar