tirsdag 14. august 2012

bryllup fortsettelse

Palestinske brylluper er stappfulle av tradisjoner, det være seg muslimske eller kristne.Jeg vet egenterlig ikke hva som skjer hjemme hos brudens familie, jeg har begge gangene vært brudgommens gjest. Hjemme hos brudgommen samles de nærmeste ( også jeg,da) for å synge og danse og drikke kaffe OG beundre hverandres kjoler. Vi fikk besøk av trommeorkester som satte lyd og liv til forsamlingen.  Brudgommen ( Basel) hentet så bruden i hennes hjem, og vi hang på slep i mange biler. Hos henne var det mer trommeorkester og mere halloi før bruden ( Rana) kom ut ved sin fars arm. Svart Mercedes med sotfargete ruter og dekorert med blomster, ventet på paret og så var det kortesje til( den ortodokse) kirken hvor vielsen fant sted. Tre prester. Intet mindre. Etterpå var det fotografering,- MYE fotografering, til og med veldig mye fotografering før turen gikk videre til en helt alminnelig leilighet i 3. etasje, og jeg ikke skjønte bæra hva vi skulle gjøre der i 10 minutter før vi forlot åstedet og dro på fest. Først etterpå fikk jeg forklatingen: Leiligheten var brudeparets nye hjem- den skulle vises frem til all  folket

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar