torsdag 16. august 2012

IKKE-AKTIVIST

Iblant har jeg blitt "titulert" som frivillig eller aktivist her nede. Vel, er det noe jeg ikke er nå, så er det akkurat det. Jeg har deilige og late dager, og gjør ikke det skapte grann. Sitter i en stol og prater med folk, leker og koser med unger, går på resturant,tar avkjølende dusjer, får maten servert, sover lenge.
Jeg hadde forøvrig en artig opplevelse i går. Jeg skulle ut til Maan Il- Hayat, det er de som lager tove-ting. Hazem kom. Jeg visste ikke den nøyaktige vegen, og Hazem visste ikke i det hele tatt. Vi kjørte og kjørte, og min vanligvis meget vennlig drosjesjåfør ble surere og surere. Så prøvde vi å ringe hit og dit for å få hjelp,- men nei. For å gjøre en laaang historie kort; vi fant fram og vi fant også ut at huset var stengt under Ramadan!
 Jeg trodde at Hazem var sur på meg fordi jeg hadde glemt veien, men neida.Han var dritsur på seg sjøl. Han kjørte taxi i Betlehem, og da burde han vite alle om steder! Mine "relax" og "mis muskele" var for døve ører. Han kommer garantert til å huske stedet heretter, og dere kan fortsatt bestille tovede krybber etc. til jul-
Det er fredelig her i julekveld- byen. Ramadan slutter på lørdag eller søndag. Hvis det slutter på lørdag så blir det fest ( Eid). Jeg håper jeg får med meg det. Det er den nøyaktige månefasen som bestemmer når Ramadan slutter- null måne = Eid  ( tror jeg)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar