onsdag 23. mars 2016

Onsdag

Jo, jeg skrev et innlegg i går også, men da hadde jeg ikke internett, så jeg lagret det på dokumenter. Selvfølgelig finner jeg ikke igjen det nå. Typisk meg, jeg er ei kjempekløne med data. Ja, ja. Gårsdagens store nyheter var selvfølgelig det som skjedde i Brussel.  Grusomt. Sammenlignet med det, hadde vi en god natt her: Bare et hus herpa oppe i Deheisha da de lette etter en eller annen, og en ung mann skutt i bena borte i Aida. Ingen dødsfall,  vidt jeg vet, og det er bra.               I dag skinner sola, det er en fin vårdag og jeg kan nesten se at det grønnes time for time. Jeg vurderte å ta med ungene til en lekepark her i byen i dag, men den ligger like ved checkpunktet, så det er et svært utrygt område. Der borte er det tåregass omtrent hver dag. Kirsti dro til Al Quds ( Jerusalem) i dag. Hun ville vandre i Oljeberget. En flott dag for det formålet.  ( skulle vært artig å vite hvordan jeg lager avsnitt på denne ipaden......) En vakker dag, insallah.                     Akkurat nå sitter jeg oppe på Manger Square med min hvitvin og min hummus. De har akkurat satt opp et stort skilt her: Under maraton her i neste uke vil det bli 20 prosent avslag og dessuten spesielle tilbud for alle som løper maraton. Maraton må løpes to runder her i byen, alle murer og gjerder setter sine begrensninger. Meningsløst, men sant. Jeg vet at det kommer en gruppe fra Norge også, dette løpet samler folk fra mange land og arrangeres for 3? gang. Det kalles : Right to movement. Jeg skriver vel mer senere. Ha en god dag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar