mandag 16. september 2013

HJEMME I BEIT SAHOUR IGJEN

Er det virkelig nesten et halv år siden sist jeg var her? Det kjennes ikke slik. Synes at jeg akkurat har vært her.
Jeg kom i går, og fikk ingen vanskelige spørsmål på flyplassen. Skulle nesten tro det var et vanlig land jeg hadde kommet til. Sure funksjonærer finnes det jo så mange steder..
Jeg trodde det var min venn Sami som skulle hente, men Ingrid hadde bestilt en annen en som heter Alyan og som jeg ikke kjenner. Imidlertid så er han god venn med Baha, viste det seg, og det var han som hadde kjørt Huda på sykehuset i Jerusalem. I tillegg var han fetter til Christels mann, ja,- du skjønner. Verden er som bekjent ikke så stor.

Her hjemme ventet Munira med klem og smil, leiligheten min sto klar, og sola skinte.
Godt.
Som vanlig fungerte ikke PC og lokaltelefonen, men førstnevnte har som dere ser blitt kvitt nykkene sine, og telefonen trenger et nytt zimkort. Det får den i dag, kona til Hazem ordner det. Hazem har kjøpt seg ny bil, en Skoda,- og jeg registrerte det ikke engang før han sa det. Dere som kjenner meg vet hvor lite jeg registrerer av biler... Den var jo gul, akkurat som den forrige!!
Jeg prøvde å få TV til å virke også, men ga opp. Inshallah- en dag skal jeg lære meg den.
Det ble tidlig kveld i går, etter å ha handla litt, snakket med Amani på telefon, spist litt og tatt et glass rødvin,- så var det kvelden.  Nå skal jeg etter hvert opp til Amani. Huda er hjemme igjen nå, hun skal ha dialyse i dag, men er visstnok i noenlunde form. Jeg skal til henne også.
 Nisreen har kontaktet meg allerede,- jo dette blir akkurat så travelt og fint som jeg trodde!!
Frokosttid: Mørkt brød, hardkokte egg, syltetøy, juice og sterk kaffe. Perfekt! Hamar Arbeiderblad mangler, men den skal jeg få opp på nett. Meg fattes intet.

Joda, jeg har en vond hofte. Bakkene her blir en utfordring. Jeg får finne ut av hva jeg klarer og ikke klarer. Krykka mi ( heretter bare omtalt som Trygve), er til noe hjelp, og jeg er velutstyrt med medikamenter av ymse slag. Dessuten blir Hazem om mulig enda mer ettertraktet enn før!
Dette blir bra!!!!
En kaffekopp til nå, så skal jeg starte dagen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar