tirsdag 17. september 2013

Onsdag morgen

I går - tirsdag - treff jeg 12  venner og snakket med ytterligere to på telefon. Det betyr ikke at det var en hektisk dag, jeg satt stort sett og lyttet/spiste/lekte med unger,men ikke desto mindre følte jeg at mine arme sanser ble noe overbelastet. Lucky me!
Jeg traff blant annet Huda. Hun var på sykehuset til dialyse om morgenen, men kom hjem på ettermiddagen. Så, så godt å kunne være sammen med henne!! Helsa er ikke god, men sjøl var hun (evig) optimist som vanlig. At hun hadde vært 12 dager i koma, fikk jeg vite først i går.
Huda er ei flott dame, og er limet i en ganske så mangfoldig familie. Jeg får inderlig håpe det er meningen at hun skal være her en god stund til.

Tvillingene på 19 mnd. brukte en liten time på å bli helt fortrolig med meg, men så var alt ved det gamle!! Jeg skulle bære og leke og mate..

På veg hjem med Hazem, sa han: "der er vennen din" - jeg hadde selvfølgelig ikke sett noe eller noen -men det var altså Ingrid Røe som rusla gatelangs. Vi plukka henne opp, og så avsluttet Ingrid og jeg dagen med et langt og  veldig trivelig måltid på Grotto før  Trygve og jeg vandret hjem i fullmåneskinnet.
 For de av dere som trenger litt info; Ingrid, Aase og Halgrim er alle venner av meg og tidligere palestinafarere. De reiste ned med samme fly som meg, men har sitt eget opplegg de ti dagene de skal være her. Akkurat nå er Aase og Halgrim på en to-dagers tur oppe i Galilea.
Foreløpig vet jeg ikke så mye nytt om situasjonen her, men folk får fortsatt halv eller ingen lønn og prisene går i taket. Så - de klorer seg til tilværelsen - som før.
Nå skal jeg starte dagen så smått.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar