lørdag 7. mars 2015

FREDELIG LØRDAG

Jeg har det godt. Har lite program, og kan bruke goood tid på alt, noe som passer meg utmerket.
Jeg kom meg aldri opp til restauranten i dag, men har vært litt husmor, rusla på butikken og vært på middag hvor jeg også i dag fikk servert en av mine yndlingsretter: Shis Barak.
Folk er snille.
Jeg vurderte å kjøpe meg en gassvarmer pga. det usikre el-systemet. Jomen,- en slik kan du jo få låne av oss mens du er her. Virkelig? Jada, og jeg bærer den ned i drosja for deg. Drosjesjåføren mente at han kanskje hadde en tom gassbeholder hjemme som jeg kan få låne. Jo,- den skulle han sørge for at ble fylt opp igjen og dessuten montere den for meg. ( Det er ikke noe slik luksus som komposittbeholdere med enkel montering i dette landet).
Det er slik jeg har det hos disse skumle araberne.

Skumle arabere, ja. Jeg hørte i dag at de som sto bak ødeleggelsene i Bethlehem i går, var en meget rik og beryktet familie- Bethlehems mafia. De klarte å betale seg ut av det meste, og det var ikke første gangen det var bråk og elendighet rundt dem.

Altså: Ikke alle her er snille, men de aller fleste.
Min kjære far pleide alltid å vurdere folk utfra om de var snille mot andre eller ikke. Han var ikke interessert i stilling og stand, politisk ståsted eller rase. Jeg synes fortsatt at pappas måte er den beste. Den har holdt for meg i nesten 70 år, så holder den vel for resten også.
Det var vel alt jeg hadde å si dag. Ikke akkurat noe dyptgående analyse fra Midtøsten.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar