mandag 16. mars 2015

mandag kveld

Egentlig skulle dette blogginnslaget handle om checkpoint 300, altså sjekkpunktet her i Betlehem. Jeg skrev et ganske så langt innlegg og lagret det i " dokumenter". Men- hvordan i huleste få skriveriet derfra og over i bloggen???
Det blir ikke i dag.

I dag har jeg derimot hatt -american party- Dvs. vi var 7 sultne som spiste Kentecky Fried Chicken med alt tilbehør og drakk selvsagt COKE. Etterpå var det dessert og kaffe og snop. Riktig så koselig.
Ikke at dette er min yndlingsmat ( men den eneste form for junk som jeg liker), men de 4 ungene var så absolutt begeistret.

Det er kaldt i kveld. Jeg fyrer. Gassvarmeren min gikk tom i kveld, men Hazem fikser og ordner, så nå er det velstand igjen.

Jeg gikk til butikken i dag. Det er ikke langt, hadde jeg vært frisk og freidig så hadde det tatt 5-6 minutter. Imidlertid så nekter rygg og hofte å gå bakker, så jeg brukte laaang tid inklusive pauser. Noen ganger ergrer det meg at jeg er så lite mobil. Mon tro om jeg skal skaffe meg en scooter??
Det er vel litt galematias å reise hit hvor det er bakker og trapper alle steder. Ja, ja.

I morgen er det valg i Israel, da. Netanjahu uttalte i dag at det skulle ikke bli noe palestinsk stat i hans tid. Nei, vi har vel skjønt det ei stund. Ikke vet jeg om Herzog er en bedre kandidat.
Lieberman ønsker å kutte huet av alle arabiske muslimer,- her er det velstand, gitt. T. Livni vil gjøre det samme,- men med et smil. Er det noen sak.

Tror at jeg skal holde meg til småpolitikken, og la andre styre med den store.
Den forretningen som jeg handla på i dag, fører konsekvent ikke israelske varer. Slikt liker jeg. Vann og strøm er selvfølgelig utenfor palestinsk myndighet, da....

I dag har jeg også sett på TV her hjemme. Takket være en hendig gjest så virker TVn,  OG han fikset en lenge tiltrengt hylle på soverommet.

TV forteller meg bl. annet at FB nå skal innføre ulike restriksjoner: Det skal være lov å vise barn som dier (!), men ikke rasistiske ytringer, for eksempel. Fint med begge deler, men jeg lurer på hvordan dette skal håndheves.

Nå viser Al Jazeera forferdelige bilder fra Aleppo. Jeg skal ta kvelden.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar