lørdag 21. mars 2015

lørdag

Dagene kommer og går i et fredelig tempo. Jeg har ingen store og spennende saker å dele. Ingen store og inspirerende planer, verken for meg eller for palestinerne.
Ingen snakker om valget i Israel, Hva skal de si?
De gjør det beste ut av dagene på små ressurser.
I går var jeg igjen oppe i Deheishe på BBQ, og Ida Sofie- min unge venninne fra Oslo- var med -for henne første gang.
Hjemmet til Zoroya og Kaled er som alltid åpent og gjestfritt og trivelig, og vi var vel sånn omtrent 20 som koste oss med grillmat. Kaldt,- det er det fortsatt her, men det er ikke mye vi kan gjøre med det.
I dag har det vært en annen fin( og kald )opplevelse: Det er morsdag her, og det var derfor mammafest på SOS skolen. Dans og sang og slikt mens mammaene ( og teta,-altså meg), hutret oss gjennom programmet ute på skoleplassen.

I morgen, derimot,- drar vi til Jeriko til badeland.!! der nede ved Dødehavet er det tilnærmet alltid varmt, så jeg satser på minst 25 varme for morgendagen.
Denne bloggen er altså pt. ikke noe særegent  fra den okkuperte vestbredden av Palestina. Det betyr ikke at det stadig vekk skjer overgrep, arrestasjoner, skader, tåregass osv. osv.,men fordi jeg nå lever et stille dagligliv blant palestinerne, så lar vi nyheter være nyheter og setter på en ny kanne te og stenger verden ute som best vi kan. Overlevelse-kalles det.

I slutten av uka kommer Kjetill sammen med en kollega samt to unge og engasjerte Palestinavenner. Da blir det mer reising og mer politikk.
Ha en god natt. Uten jagerfly dundrende over huset.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar