lørdag 25. februar 2012

Dagens nyheter

De av dere som følger med på Maan News, vet omtrent hva nyhetene handler om herfra: Demonstrasjoner, streik, tåregass, arrestasjoner, sultestreik..
Det er slett ikke hver dag jeg orker å lese.
I går var det konfrontasjoner ved Qualania- sjekkpunktet, en kvinne ble  skadet av en gummikule i brystet. I dag fortsatte urolighetene litt lenger sør - ved avkjøringa til Al Ram. Jeg vet ikke om noen ble skadet, men da jeg dro forbi der i 6-tida, var rundkjøringa full av småstein, det brant i noen bildekk, og politiet var på plass. Det verste var tydligvis over. Jeg satt som en av åtte i en service på veg mot Betlehem, men ikke en kjeft åpnet munnen og kommenterte det vi så.
What`s new??
Da er det hyggeligere å fortelle at jeg har spist lunsj med Martha og Liam, og hatt noen fine timer sammen med dem. Alt er bra der oppe! Alt de vet om vennen deres som er arrestert, er at han sitter i et fengsel i Jerusalem, og at han skal få advokat.
Det som også er fint er at vegen mellom Betlehem og Ramallah stadig blir bedre. Jeg sitter ikke lenger med hjertet i halsen gjennom Wadi Nar ( helvetesdalen), men kan derimot løse kryssord. Ikke dårlig.
Jeg kom hjem fra Ramallah med aldeles nykvernet kjøttdeig i sekken- gleder meg å lage en god panne.
Jeg har late dager. De av dere som kanskje tror at jeg fyker rundt og er nyttig; tro om igjen!
Imidlertid har jeg vært borte på Maan-lil-Hayat, de med tovekrybbene. De fikk overskuddspenger av meg, og nå er jeg på mail-lista deres og kan bestille juleting og tang. Det er også mulig å kjøpe med noe nå, hvis noen vil det.

Jeg legger ut et par bilder: Det ene er bestemor med barnebarn- begge heter Huda. Det andre er utsikten fra buss-stasjonen i Ramallah- rett ned på et market med litt av hvert...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar