søndag 19. februar 2012

Søndagslunsj

Jeg var invitert på lunsj hos vertskapet. De hadde sagt at det var innmat fra geit, så jeg ventet meg noe i likhet med haggis, den skotske varianten av sauemage. Det var det ikke. Det var derimot tynne og tjukke tarmer av geit som var stappet og fylt med ris + noe ubestemmelig kjøtt? innmat? av geit. I tillegg ble det servert geiteføtter kokt i youhurt. Jeg gikk løs på det med dødsforakt,- syltelabber er blant mine favoritter,- men vel,- det var i tøffeste laget. Varme og nykokte geiteføtter uten salt,- men med brusk,- er ikke yndlingsmaten min. Tarmene? Vel, tynntarmsvarianten var ikke så ille, tykktarmsvarianten var vanskelig å få ned. Jeg drakk MYE vann til...
Riktignok sa min kjære far en gang at " all mat er god og en Guds gave", men så hadde han ikke spist geitetarmer og geiteføtter heller. Tror jeg. De holdt jo geiter i Gudbrandsdalen da han var barn også, så who knows.
Jeg ble absolutt mett, det var fort gjort.....

For de av dere som leser facebook, så vet dere at det var en tragisk trafikkulykke oppe ved Ramallah på torsdag. En skolebuss kolliderte med en trailer. 10 barn i 8-10 års- alderen ble drept, 35 ble skadet. Lærer samt sjåfør omkom.
Som om ikke det var ille nok, har det etterpå kommet MANGE positive (!) tilbakemeldinger fra jøder i Israel.      "Hurra, terrorister døde,- flott- en god palestiner er en død palestiner" osv, osv.
HVORDAN ER FOLK SKRUDD SAMMEN????
Jeg orker ikke engang å gråte, kjenner bare en diger og svart klump i magen.

1 kommentar:

  1. Ja, man kan begynne å lure på hva folk egentlig tenker med. Det samme her til lands egentlig, noen jubler jo over all motstand andre møter i sitt liv.. Jeg tror nok at det er mange israelere som rister på hodet av disse også..

    SvarSlett