fredag 17. februar 2012

Fredag 17,februar

Sov godt og lenge, traktet meg kaffe som jeg inntok på senga,- sov videre. Ute er det mye regn og mye vind og veldig få varmegrader. Med gassvarmeren og stråleovnen holder jeg varmen ( ullundertøy og fleece er et must)
Nå i kveld har Baha og jeg vært oppe hos hans familie,- mine nære og kjære venner.
Bahas bror Mahmoud legger i disse dager siste hånd på verket i den nye leiligheten de har bygget. Det blir så fint!
 Inntil nå har de - to voksne og to barn - bodd på ett rom + kjøkkenkrok.. 
Nå får de bøttevis med plass, og gleder seg stort. Dessuten haster det ganske så mye,- husets frue Amani er gravid med tvillinger og skal føde om en ukes tid..... Hun er kollossal, verken mer eller mindre. Tvillingene "sitter" i magen hennes, så hun må ha keisersnitt. Men,- Amani smiler og er glad,- kanskje kan de flytte inn i morgen!
Snille drosjesjåfør Hazem kjører meg som alltid til og fra, alltid like hjelpsom. I kveld fikk jeg en følelse av at jeg har vært her hele tida,- jeg hører til blant disse folka.. Palestina er mitt andre hjemland ( men fytterakkern så kaldt og grælete det er her nå..)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar