tirsdag 15. februar 2011

BILDER!!!



"sikkerhetsgaten" mellom to gjerder i Bil`in


Hylse til tåregassgranat Nye oliventrær klare til utplanting


Som dere ser så har jeg med "megen flid og møie" fått lagt ut noen bilder. Det ligger flere på Facebook!
Jeg har vært hjemme i dag,men nå skal jeg snart reise opp til Ramallah sammen med Nisreen. Hun er ei god venninne, og dessuten eier av en liten Peugot!
Gassvarmeren min har gått tom,- det tok ikke mange dagene. Jeg får påfyll i løpet av kvelden. Det koster ca. 20 dollar, og med påfyll to ganger i uka er det mye mer enn de fleste her har råd til. Strøm er også svært dyrt, og dessuten tåler ikke nettet så store belastninger. Alle hus er av mur, det finnes ikke isolering, og takhøyden inne er vanligvis 3 meter. Den smule varme som kan skaffes, går derfor enten ut gjennom sprekker ved dører og vinduer, eller den legger seg opp under taket. I svært mange hus er ytterveggene svarte av mugg.
Jeg har fyrt alt jeg kan, men tør ikke å ha gassen på om natta.Nå er det ikke lenger så rått her inne ( unntatt på badet), og den nye dyna mi er perfekt!-
Nå skal jeg lage meg en kaffeskvett og strikke mens jeg hører på NRK 1

1 kommentar: