fredag 11. februar 2011

Mobarak er pensjonist!!

Dagens gladnyhet er selvfølgelig at Mobarak har gått av. Folket gleder seg stort her!! Israelske myndigheter er ikke glade, de mistet en støttespiller. Dessuten ga Obama sin støtte til folkeopprøret, og det liker nok Netanya.. ( hvordan skriver han navnet sitt, tru)enda dårligere.
Rent bortsett fra alle de store nyhetene, så har jeg vært på Sahara Hotel og reservert rom for gjengen som skal reise nedover i september,- jeg har vært i Betlehem og hilst på kjentsfolk, vært hjemme hos venner og beundret familiens nye baby( gutt, 3mnd), truffet drosjesjåføren " min", handla litt, tatt en liten eftasdupp,- og avsluttet dagen med å gå på foredrag + konsert oppe på AIC ( oppe i sentrum av Beit Sahour) Der traff jeg flere venner og kjente-koselig!! Aman kjørte meg hjem. Han er sønn i huset til noen vi tidligere har høstet oliven hos.
Da er det vel kvelden.
Jeg skal prøve å stå opp tidlig i morgen og bli med olivenplanterne til Ramallah

1 kommentar:

  1. Hei, jeg ville bare si at jeg følger litt med på bloggen din. Befinner meg i Libanon denne våren, og har fått tips av Ingrid Røe om at du er like over grensa i sør :)
    Mvh Tine

    SvarSlett