onsdag 23. februar 2011

Dårlige nyheter OG gode

La meg ta de dårlige nyhetene først; så er det unnagjort. Jeg stakk innom Baha på kontoret nå i ettermiddag. Han satt helt grå i fjeset foran PC.
I dag har israelske bosettere og israelsk militær hogd ned/ røska opp 400 oliventrær for en bonde like utenfor Betlehem. Noe av trærne var 35 år og bar fin frukt, andre var plantet for 3 år siden.
Alt var borte. Da bonden hadde fått kjennskap til det, hadde han reist ut til markene sine med papirer som viste at eiendommen,- trærne var hans,- men da var det for sent. Bonden hadde nesten ikke klart å snakke med Baha,-" hvert dødt tre er som om de har revet ut hjertet mitt", hadde han sagt.
Jeg vil banne og skrike og grine og be,- alt på en gang. De som hadde gjort ugjerningen, sa at de trodde området var statlig eiendom, men ingen hadde brydd seg om å undersøke først. Jeg tror ikke et sekund at de ikke visste,- dette skjer jo igjen og igjen og igjen. Vi-verden-lar det skje.

Det er heldigvis gode nyheter herfra også. I dag har det vært vidunderlig sommervær, og valmuene titter fram. Jeg har hatt ei fin undervisningsøkt, gått en ganske lang tur, OG svømt 750 meter i bassenget nede på YMCA. Jeg har ikke helt lært meg kodene i bassenget, men har forstått at man ikke kler seg naken foran noen,-ikke i dusjen ( forheng), ei heller i badstua. Bassenget er åpent for kvinner og menn på ulike tider, litt orden må det være. ( har jeg skrevet om dette før?)
Det beste er imidlertid at: I MORGEN KOMMER ANDERS OG JANNE!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar