fredag 18. oktober 2013

Jeg er sint!!!

Forleden kveld skulle jeg opp til Deheishe, og fant meg en taxi oppe i Bethlehem. Jeg hadde truffet sjåføren før, en ung og blid mann. Vi gjorde avtale om pris.
Da vi kom til oppkjøringen til leiren, stoppa han og fortalte meg at han ikke ville kjøre lengre.
????? Nei, altså, det var så mange unger som lekte i de trange gatene, og noen hadde plastikkgeværer som de kunne skyte på bilen hans med..
Hallo!!
Jeg er redd, sa han,- for bilen min.
Jeg bruker krykke sa jeg, og du er min sjåfør, kjør meg dit jeg skal! Jeg er ikke redd.   -Nix.-   Ok, sa jeg, da betaler jeg ikke. Jamen, jomen. De kan skade bilen min. Jeg skjønner at bilen din er viktigere enn meg, sa jeg. Dette er siste gang jeg kjører med deg, og jeg skal fortelle dine kollegaer hvordan du er. Så slengte jeg noen shekel til han, og forlot bilen fresende. Blodtrykket var skyhøyt i ei lang stund!!

Det hjalp godt å bli møtt av en gjeng blide unger og en stor og skravlete familie!
Lille Karim på 3 mnd. er siste tilvekst til familien. Han er en blid liten fyr som smiler og gurgler bare han får pupp og oppmerksomhet. Han blir ammet midt mellom sigarettrøykende og arqilarøykende..
Riktignok er jeg ikke spesielt begeistret for den norske røykeloven, men det er da lov å bruke hue? Jeg velger å gå ut og røyke når han er i nærheten, men det synes de andre er ganske så snålt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar