lørdag 22. mars 2014

etterord??

Telefonhistorien min blir stadig lengre. I dag kunne Nisreen fortelle at hun hadde kommet i drosje når dette her pågikk. Det hadde stått mange drosjer der, og også politibiler. Nisreens sjåfør hadde sjekka hva det var, og kommet tilbake med beskjed: Det var en ikke-palestinsk dame som hadde blitt frastjålet en telefon. Hun bodde i Beit Sahour, visstnok. Nisreen hadde ikke spurt om navn, men tenkt på meg. Neste dag, altså da mobilen hadde tilbrakt natta hos politiet, ble hun oppringt, og hadde svart -Hi, Elda- da hun så det var "jeg" som ringte. Oh no. Politiet. Om hun kjente denne Elda? Så absolutt,- Elda var en nær venn. Så fikk hun brokker av historien. Nisreen tilbød seg så å reise til politistasjonen for å hente telefonen for meg, men den gang ei. Her trengtes det pass og personlig oppmøte. En regel er en regel er en regel. Rene NAV!!
Jaja, men. Lurer på når jeg får høre om dette i en  butikk eller hos naboen?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar