tirsdag 18. mars 2014

Lek

Med ryggen til muren, og med storslått utsikt over Betlehem, ligger parken Mari Dotti.
Caritas,- den katolske kirkes hjelpeorganisasjon- eier stedet. Det er grønne plener, vakre trær, blomster og busker, benker og stier. OG-en mengde av ulike lekeapparater for barn. Jeg har vært der sammen med mine 4 palestinske "barnebarn" samt deres mamma og tante. 3 nydelige timer i vårsola.
Da jeg ankom alene i drosja, sto det en mannsperson ved inngangen. - are you Elda- spurte han. Yeah. -They are waiting for you. Ok, thanks.
Jeg spurte folka mine om de kjente denne mannen. Nix. Forklaringen var at da ungene hadde kommet, hadde de spurt hvor teta Elda var. Her var hun, 4 minutter senere.
Så godt med grønt gras under beina! Enskjønt,- det luktet ingenting, og det skal jo gras gjøre - hvis det er ekte og norsk og slikt.
Nei, jeg lengter ikke hjem, men jeg kjenner samtidig hvor inderlig glad jeg er i gras- grønt og frodig og velduftende.

Jeg går til fysioterapeut nesten hver annen dag. Sist gang ble jeg lagt på " pinebenken". Jeg ble bundet fast, fast med reimer og greier, og så begynte en maskin å draaa meg. Litt skummelt. Hensikten er å dra skivene i ryggen litt fra hverandre, slik at de nervene som ligger i klem skal få det litt romsligere. Det hjalp faktisk litt!
Dagene går fort, selv om jeg ikke gjør noe særlig. Jeg har allerede vært her halve tida, og det er fortsatt mange jeg ikke har truffet av venner og kjente. Sløvt.

Det er fredelig i byen igjen. "Opprøret" varte en dag. Hva skal de stille opp med?

3 kommentarer:

  1. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  2. Jeg leser din blogg med største glede. Følger deg nesten hver dag. Fortsett og skriv.
    Her i Trøndelag har vinteren kommet for første gang i år. Riktig hustrig og ufyselig. Vi var på Ryssjøen i vinterferien, og der var det heller ikke spesielt trivelig. Har ikke vært der siden september og snøen var ikke til å flytte på. Is og snø lagvis. Smal sti til do og smal sti for å hente vann. Nei, nå venter vi på den virkelige våren - ikke bare den vi har hatt i hele januar og februar. Hva tenker Vårherre på? Hilsen fra Lisbeth og Tor.

    SvarSlett
    Svar
    1. Koselig at du følger meg! I dag er det som bekjent vårjevndøgn, nå kommer våren! Jeg er hjemme den 7. april, og da blir det ikke lenge før vi setter kursen til Ryssjøen.

      Slett