lørdag 8. mars 2014

 Jeg kom nettopp fra Betlehem hvor jeg hadde spist litt og drukket hvitvinen min på The Square. Drosje hjem. En sjåfør vinket på meg, men han er så nysgjerrig, så han orker jeg ikke. Nestemann så trivelig ut. Kan du ta meg til Beit Sahour? Jada, han visste hvor jeg bodde, han hadde kjørt meg for 3 mnd. siden. Han fortalte at han hadde 5 barn,- den eldste var 15. Det er mange munner å mette. Det var broren hans som eide drosja. Bensinen koster 7 shekel for literen, altså sånn ca. 11 kroner. Han hadde nesten ikke hatt noen turer før i dag, det er ustyrtelig mange drosjer her. Man blir ikke rik av å være drosjesjåfør her, jeg betaler 20 shekel for turen.
Har jeg feiret 8. mars? Vel, neppe. Jeg har spist makloube, strikket, lekt med unger, kjøpt blomster til en blomsterkasse,drukket kaffe på Stars & Bucks, vandret gjennom souqen og hilst på John og Samar før jeg havnet på min faste restaurant. Ja, jeg har kjøpt meg en ny makeup- krem også! Dyr.Dessuten har jeg skrevet et innlegg på FB som nok provoserer. Nei, dette svarer nok ikke til kvinnefrigjøring...Skitt au.

Et år før gikk jeg i demonstrasjonstog her den 8. mars. Nå har jeg blitt lat, og jeg har ei hofte som skriker hvis jeg går for langt. I morgen skal jeg ringe til fysioterapeuten. Jeg vurderer å leie meg en bil. Joda, drosje er billig og greit, men hvis jeg skal forskjellige ærender så ville det vært kjekt med egen bil, selv om det koster noe mer. Jeg får tenke på det.

Jeg har snakket med to gode venninner i Hamar i dag, det var koselig! Kjetill er på Cuba og har det bra sammen med kompisene sine.
Internet kommer og går. Akkurat nå har jeg kontakt med omverdenen, så jeg får sende dette før det slutter å virke.

Håper at dere lesere har stilt opp på 8. mars bedre enn meg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar