lørdag 24. november 2012

24.11.12

Avreisedag. Godt og også rart. Jeg er sliten nå. Gruer meg selvfølgelig til utspørringen på flyplassen.
Kjenner at jeg ønsker meg hit i igjen, så hvis Vår Herre gir meg dager, så..
Jeg vil nok fortsette å skrive litt i tida som kommer, det skjer stadig ting her nede som jeg vil prøve å sette ord på.
Men- klokka 13.00 i dag kommer bilen og henter meg, klokka 17.00 er det avreise Riga.
Takk for følget!
Det er våpenhvile her,- takk og lov,- men ikke frihet, ikke rettferdighet, ikke likeverd.
Vi får prøve hver for oss, etter fattig evne,- å fortsatt tale og virke for palestinernes sak. De fortjener det.

1 kommentar:

  1. Kjære E.Hagen,jeg er av dine lesere og er forundret hver gang måten du refererer livet i Betlehem og omegn.denne gang din aversjon for å reise over Ben Gurion flyplassen.Siden du har en datter i Amman,så du kunne ha valgt å reise derifra og slippe de fæle jødiske sikkerhetsfolkene. Og bare for å minne deg om at jødene har levd i elendighet i over 2000
    år overgitt til alle folkeslag som en pariaklasse.Du var bare barn da jødene ble skipet inn i Oslo til tilintetgjørelse.De var uten land,mens araberne,palestinern hat alt Jordan som palestinsk stat. Jeg er spent for ditt neste reisebrev fra Det Hellige Landet i HA.

    SvarSlett