lørdag 23. mars 2013

Hedmarkbo(rd)setting

Så er vi 5 hedmarkinger her, og er travelt opptatt med at alle skal få med seg noe verdifullt hjem til Norge igjen samtidig som vi koser oss masse. Vi går fra en familie til en annen, ser her og ser der,- i går så vi etter uncle Sam.
Han skulle ha landa med helikopter her, men så satte det inn en sandstorm som forhindret det.Altså måtte han gjennom muren, men den porten der han kom gjennom, er døren høy og porten vid, så han så nok ikke så mye gjennom de sotete vinduene i bilen. Betlehem var stengt av fra morgenen av,- dvs. hovedveiene pluss områdt rundt fødselskirken.Jeg kom inn med buss fra Beit Sahour, og det gikk fint,men jeg måtte tråkle meg veg mellom politi og militære fra busstasjonen og opp til sentrum.
Obama trodde vel knapt det fantes sivilister i byen,-det eneste han kunne se, var uniformerte menn.
Ja, ja. Etter en halvtime dro han, og Dett var Dett.

I dag reiste de andre ned til Hebron for å beskue apartheidens sanne vesen. Jeg har litt å ordne med her hjemme, men i kveld skal vi spise middag sammen hos en annen familie.
 Hodeskallestedet?
I morgen reiser Harald hjem, og Arne og Kjetill drar til Jerusalem. Kanske Kirsti og jeg blir med.Dagene går så alt for fort!
 Kirsti i arbeid.
 Vakre lille Huda
Bursdag!!
 6 år og stor gutt
 
 venneprat
 
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar