søndag 17. mars 2013

Søndag

Det nærmer seg stor- besøk. Barak Obama ankommer Israel snart, neste fredag skal han til Betlehem. Han skal besøke Fødselskirken, that`s it. Det sies at Abu Masem ville at Obama skulle komme opp til Ramallah, men Mister president ville heller at gubben skulle komme ned hit, så da blir det slik.
I følge velinformerte rykter/ faktum,- så er det allerede masser av CIA-biler/folk her som sikkert skal " rydde vei for herren". Hele Betlehem skal visst lukkes på alle kanter når han kommer. Det blir en fredag, lurer på hvordan de har tenkt å avvikle fredagsbønnen??
Folk er ikke så opptatt av dette. Han får bare komme, sier de, det spiller ingen rolle til eller fra. Nei, de tror ikke det blir noen demonstrasjoner,-men hvordan skal vi komme fra A til B hvis alle veiene blir stengt?

I går hadde jeg gleden av å stå på Ben Gurion og ønske  Kirsti Hougen velkommen,- så så fint at hun har kommet! Vi tilbragte kvelden sammen i Jerusalem, i morgen kommer hun hit!!
Det nytter ikke å få sherut/shuttle fra Jerusalem til flyplassen på en lørdag. Det er jødenes helligdag (søndag), og da er svært mye stengt. Altså drosje. Trivelig sjåfør som kjørte svinfort på nesten tomme veier, men ikke akkurat rimelig. Fra flyplassen gikk sherutene, så det var nå greit.
I dag har Baha og jeg spist lunsj sammen og jeg har fått masse interessant informasjon om de nye prosjektene han er opptatt av ( olivenplanting,- men i en annen setting), jeg har rukket innom Mike & co og et besøk hos Nisreen som nå heldigvis har hatt et døgn uten alt for mye nyreplager.
En god helg.
Jeg er priviligert.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar