torsdag 28. mars 2013

Skjærtorsdag

Ja, jeg er dårlig til å følge opp bloggen min nå. Det skjer ting stadig vekk, og nå har jeg vært uten laptopen i et par dager.
Arne, Kjetill, Kirsti og jeg har vært i Israel, nærmere bestemt oppe i Galilea et par dager.
Det har vært en flott tur. Akko, Nazareth, Tiberias og Genesaretsjøen,- ned gjennom vakre landskap igjen over til Vestbredden i Jenin,- så ned til Nablus og hjem igjen.
2 dager brukte vi,- og vi brukte de godt. For våre kjære venner var det første gang der oppe. Galilea er både vakker og interessant,- overalt er bibelhistorien OG korstogene deler av det vi ser og det vi vet.
Veianleggene i Israel er flotte, infrastrukturen utmerket, landskapet nydelig. Bosettingene ulidelige. Folk vi traff var greie nok.

Arne var jo syk et par dager før vi dro, men på Sahara hotell sto de på pinne for han, og resepsjonist Skandar kokte kyllingsuppe og te og stilte opp. Da vi var i Israel ringte han sogar og spurte om hvordan det gikk!! For å si det slik,- vi møtte ikke akkurat slike resepsjonister i Israel...
Vi ville heller aldri opplevd det i Norge!

Nå er vi vel hjemme igjen.Jeg har brukt dagen oppe hos "mine", Kjetill, Arne og Kirsti har duppet seg i Dødehavet og vært i Jerusalem.
I kveld har vi vært sammen med en herlig gjeng,- delvis fra Abu Dabi,- som har kommet for å plante oliven på lørdag.
Solen skinner.
I morgen skal jeg lage Shis Barak, og i morgen kveld er det bryllup.( må kjøpe høyhælte sko!!)
Bebudelseskirken i Nazareth
Tiberias/ Genesaret sjø
Galileas fjell og vang...
Flotte tvillinger og deres norske "bestemor"
Solnedgang over Acco

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar