mandag 25. mars 2013

Ny uke

I går natt ble Arne- vår venn fra Brummunddal,- syk. Maaange toalettbesøk. Ikke ville det gå over heller, men etter god legehjelp er han nå så absolutt på bedringens vei. Visstnok er det ett eller annet virus.
Harald dro hjem til Norge, Kjetill henta bil i Jerusalem, Kirsti og jeg reiste opp til Ramallah og deretter til en nydelig landsby som heter Kobar. Vi var invitert av en dame som Kirsti traff på Lillehammer i vinter,- og var i mange timer sammen med henne og hennes familie. Flotte og engasjerte folk som også bodde meget flott. Kirsti skrev flittig stoff til alle historiene sine. Jeg ble henta av Kjetill etter hvert, mens Kirsti ble over natta der oppe.
Først like før jeg skulle dra, og jeg ba om facebook/mail til Ansar- som dama heter,- fant jeg ut at hun heter Bargouthi og at hele familien tilhører " Bargouthiklanen". Bargouthi er et svært så kjent Fatah- navn. Fetteren -Marwan-sitter i israelsk fangenskap på livstid, og mange andre i slekta er aktivt politiske på ulike hold. En annen er forfatter. Ja, ja. Da har jeg truffet øvrigheta ogå.
Ansar har bodd på Hamar et år og lest norsk ( som hun snakker uten aksent), og har tatt en master i sosiologi på Høyskolen i Lilehammer. Hun har en vakker liten sønn, og fortalte at hvis hun senere fikk en datter så skulle hun hete Mjøsa!!
KOBARDALEN

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar