torsdag 14. mars 2013

Nattlige refleksjoner

En av mange fordeler med å ikke jobbe lenger, er at jeg styrer tida mi omtrent som jeg vil. Nå, for eksempel, viser klokka 04.20 -jeg våkna - og kjente at jeg var kaffetørst. Altså sto jeg opp og satte på kjelen.
Så nå sitter jeg her i en stille by og nyter de gylne dråper med laptopen på fanget. Til og med bikkja holder fred.
Riktignok hadde jeg verdens beste jobb, men den har jeg slutta å savne, tenker bare tilbake på tida med stor glede og takknemmelighet.( superenkel forskning viser at alle aldre har sin sjarm).

I går var vi i og ved Dødehavet. 4 små, 3 store og en sjåfør (og en servis). Det ble en praktfull dag. Det var ungenes aller første opplevelse med et hav, så de frydet seg, selv om det nok var litt skummelt også. Nå er Dødehavet noe for seg selv der det ligger ramsalt minus 450 meter under normal havoverflate,- men likefullt et hav. Været var strålende,vinden fraværende og gjennom en liten varmedis så vi fjellene i Jordan. Jeg hadde litt vondt av Amani, min palestinske "datter", som ikke kledde av seg,- men slik er tradisjonen for mange her. Ute i vannet fløt mange påkledde kvinner med hijaben på og hadde det nok helt fint.
Ungene lekte og plaska og lagde sandslott, tvillingene på ett år hadde det tryggest i armene på en voksen,- men også de ble fikk badet seg (og fikk salt i øya).

Dødehavet synker og synker takket være et stort overforbruk av vannet fra Jordan som er eneste tilførselskilde. For noen få år tilbake kunne en omtrent parkere ned til vannet, nå er det mange trapper nedover som må forseres før tærne blir våte.

Nå begynte bikkja å gneldre....

I morgen lørdag skal jeg til flyplassen og møte Kirsti,- det skal bli så fint! I går,- torsdag, kom Kjetill og Harald vel frem til Martha og Liam i Jordan. Om noen få dager til kommer Arne. Troppene samler seg i Midtøsten! Spørs om ikke påskeuka blir travel.



Jeg,- derimot,- skal finne dyna igjen, men etterpå må jeg vaske opp og vaske klær og slikt,- det har jeg forsømt for lenge.

Fuglene har begynt å synge!!Herlige lyder.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar