fredag 8. mars 2013

Så skjedde det igjen..

I dag fredag, hadde jeg ringt til Hazem sjåfør for at han skulle kjøre meg til slaktern. Jeg gikk ut på veien og låste porten bak meg, det var deilig å stå i sola. Etter to minutter kom to ungdommer: Are you Ok? Yes thank you, waiting for taxi. De prøvde så å forklare meg at jeg måtte gå ned på hovedveien for å få taxi, men jeg fikk forklart at jeg hadde ringt. OK.
Hazem kom, og vi dro. 3-4 minutter etter ringte mobilen min, det var Radja, husverten. Elda, are you OK?
Noen nabo hadde sett at jeg sto utenfor en stengt port, og var bekymret for at jeg ikke hadde nøkkel eller noe slikt,- og derfor ringt Radja som igjen ringte meg.
Ja, de som leste bloggen min sist uke, vet at "tilsvarende" skjedde da. Jeg føler meg usedvanlig godt ivaretatt overalt her.
Sist gang hendte det i et område med hovedsaklig muslimer, i dag i et område med flest kristne. Jeg aner selvfølgelig ikke hva disse folka tror eller ikke tror på; de er palestinere alle sammen  = verdens nydeligste folkeferd.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar