lørdag 15. oktober 2011

Gudsjelovkvelden


Den gyllengule og nesten fulle månen henger lavt over et nattsvart Palestina. Kvelden er stille og vakker, og varmegradene er akkurat passe mange.
Jeg har vært oppe i Ramallah hos Martha og Liam i dag. Liam var på jobb mesteparten av tida, men Martha og jeg hadde allverdens god tid sammen, og hadde det veldig trivelig. Nydelig lunsj på nydelig restaurant, og så satt vi på balkongen hjemme hos dem og vifta med tærne og drakk kaffe og vin og kjente at verden var god.
Vel tilbake gikk jeg bort på Sahara Hotel hvor det var hektisk aktivitet.Drøyt hundre olivenplukkere har ankommet, og alle skulle finne seg tilrette. Noen hadde spørsmål, alle skulle spise middag,noen skulle til et annet hotell, noen virret rundt...
Jeg så noen kjente fjes, folk som kommer igjen år etter år, blant annet Ann fra California. Det er også tre nordmenn( nordkvinner!) blant deltagerne, tre unge damer fra Oslo som var på sitt første Palestina-besøk. Det skulle være informasjonsmøte etter hvert, men jeg gikk hjem. I fullmåneskinn.
I morra skal vi plukke oliven.
Bildet er fra hagen "min"- de plukket der idag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar