onsdag 3. oktober 2012

FREDELIGE DAGER

To fredelige dager i Amman. Jeg er sløv hushjelp mens M+L er på jobb, og ellers så har vi det trivelig sammen uten de helt store utskeielsene,- mat-vin-kaffe-en ostebit, en prat, innkjøp til kattene, ( i morgen er DEN STORE KATTEHENTEDAGEN)
I går kveld spiste vi på en veldig engelsk pub. Innenfor dørene var det ikke noe som fortalte oss at vi var i Jordan,- det kunne like gjerne vært Newcastle. Nydelig mat og service og veldig trivelig samvær med datter og svigersønn. Jeg har det godt.
Amman er så stor og så mangfoldig på alle vis. Nede i downtown er byen på alle måter både arabisk og muslimsk, i andre deler av byen er det bare de arabiske skiltene ++ som signaliserer hvor palmene og de store villaene og supermarkedene og ambassadene befinner seg.
Det bor drøyt 2 millioner mennesker her, jeg tror det er omtrent halvparten av hele landets befolkning. Amman er- i likhet med Damaskus- Jeriko og Jerusalem-, blant verdens eldste byer. Likevel har ikke jeg så langt funnet noe spesielt særpreg her slik som jeg opplever i Jerusalem og for den saks skyld i Jeriko. Antagelig har jeg ikke vært på de riktige plassene.
I morgen kommer kattenyheter!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar