søndag 21. oktober 2012

This is Palestine!!!

Jeg får begynne med det siste først: På veg hjem i kveld spurte jeg Hazem om han visste hvor jeg kunne få kjøpt elektronisk sigarett. Jovisst, -var det slik at jeg ville kjøpe en?? Yes. Hazem grep en mobil, snakket i telefonen et halvt minutt, snudde bilen i gata, reiste tilbake 200 meter, og stoppet. Øyeblikket etter stoppet en annen drosje ved siden av oss. Elektronisk sigarett, sa du? sa sjåfør nr. 2. Look here. Han dro fram en eske, åpnet, demonstrerte.. Kunden i den andre bilen prøvde- fullstendig dødfødt,- å få drosja si til å fortsette til bestemmelsesstedet.- Wait, wait,- one minut...
Tre minutter senere var jeg den lykkelige (?)eier av en elektronisk sigarett. Jeg hadde ikke betalt, riktignok, men vi dro innom nærmeste ATM og ordna den saken. Hazem videreformidler pengene, og er selvoppnevnt klagenemd, - hvis ønskelig. Ikke mye byråkrati her, nei!
Nå får vi se, da.. Noen sier at det her er flott, helsemyndighetene sier; huff, huff, disse "sigarettene" er skadelige. Onde tunger sier at helsemyndighetene bare ønsker fortsatte avgift/inntekter fra tobakkimportørene. Ikke vet jeg, men min nye såkalte sigarett er en vannpipe i miniatyr, dette skal bli spennende!!

I går var det valg her. Fatah er den store vinner. Det viser seg at mange som sto på listene ikke var "lovlige" pga deres sivile status, men åkkesom. I kveld er det fyrverkeri og greier her for å feire.PA består av 11 ulike fraksjoner, noen består vissnok av noen få og eldgamle gubber.Penger spiller en viktig rolle i valgkampen har jeg forstått, men spør meg ikke helt hvordan.

Jeg besøkte en ung venninne i går. Hun hadde besøk av en annen, og meget vakker, venninne.Venninne 2 hadde en datter på 6,en Shirley Temple variant. Venninne 2 var svært så hyggelig, men var samtidig veldig flink til å fortelle om sine fashionshows, sine filminnspillinger, datterens modellkarriere, en liten hendig fettsuging,- og Botox heter nok Botox på mange språk. Kontrastene er STORE her!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar