onsdag 24. oktober 2012

Nedtur og opptur

Da olivenplukkinga var på det mest intense forrige uke, ble jeg syk. Pustevansker ++. Legen ga med en mengde remedier samt surstoff, og fortalte/beordret meg til å holde meg langt unna olivenlundene. Kanskje allergi, iallefall astma. Så,- kort sesong for meg i år.Sånn skjer. Etter noen dårlige dager er jeg nå restituert, - jeg gjør som Knausgård og bruker Cortison...
I går rusla jeg meg en tur, helt herlig.Temperaturen her er også mye mer behagelig nå, sol og litt skyer og en behagelig bris.

I går hørte jeg en historie som påstås å være sann( den har ihvertfall gått på TV) Følgende skjedde i en liten landsby sør for Hebron: Ute i en olivenlund gikk noen personer iført arabiske klær. Så ble de angrepet av illsinte bosettere fra nabolagets meget aggressive bosetting. Bosetterne brukte stokker og dælja løs helt til "araberne" rope og huja og ba de stoppe,- de var i virkeligheten israelske soldater på spaning. En brukket arm og mange blåmerker var resultatet. Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte, og jeg vet heller ikke hvordan historien har kommet verden for øre. Baha skal sende meg linken.
Verden er gal,- bosetterne er spenna gærne.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar