søndag 14. oktober 2012

Min palestinske familie

Allerede da jeg var her i august, gjorde min palestinske "datter" og jeg en avtale om at vi to skulle reise sammen til Ramallah i oktober. I dag var dagen kommet. Hun hadde aldri vært i Ramallah før, til tross for sine 28?? år.
Søstra hennes hadde kommet for å passe på ungene, og Hazem var sjåfør og guide.
Vi har hatt en strålende dag!!
Først besøk på Yasar Arafat Mausoleum. Der var det egentelig stengt pga. noe ombygging + besøk av en delegasjon fra Colombia. Men,- blå øyne fra Norge fungerte som overtalelse, vi kom inn, og fikk til og med litt informasjon av en korrekt antrukket fyr i dress og slips. Alle var happy.
Så downtown til alle butikkene. Det var litt underlig at jeg skulle guide henne rundt Al Manaraplassen, det skulle jo vært omvendt...

I to timer brukte vi tiden godt, og kom nedlessa med bæreposer fylte av klær ++ til Stars & Bucks hvor vi spiste og jeg (endelig!!) fikk kaffe.
Så hjem igjen. Under over alle under,- trafikken fløt lett på sjekkpunktene, vi brukte bare en time hjem igjen, - nesten rekord.
Resten av dagen har jeg vært sammen med familien. Jeg fikk meg en god lur på sofaen mens andre la unger og ordna opp. Jeg har foreløpig ikke fått noen rapport fra olivenhøstingen i dag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar