fredag 2. mars 2012

"INTET NYTT FRA MIDT-ØSTEN"

I ettermiddag la jeg gradestokken min på kjøkkenbenken. Etter 10 minutter viste den 11 grader. Det er grunnen til all opptattheten min om kulde og grader,- det er så himla kaldt innendørs. Selv med varmeovner og gassvarmer, så er det kav umulig å få opp temperaturen i rommet. Nå er forøvrig gassen tom også...
Jeg var en liten tur i Betlehem i går. Der var det meste lukket og låst, inklusive John & Mike!
I dag er mange skoler stengt på grunn av snøfall og kulde, og jeg vil anta flere veier er ufremkommelige. Dere som vet hvor bratt det er her, skjønner hvorfor.
Derfor er det altså intet nytt fra Midt-Østen. Her er det varmeflasker og ulltepper som gjelder, sosiale aktiviteter får vente litt til.

Det er like ille, eller verre, i Syria. Jeg har så inderlig vondt av alle som midt oppe i krigshandlinger og massakre også skal fryse og ikke få tilgang til hjelp av noe slag. Jeg hørte en fortvilet Svein Mollekleiv på radioen i dag. Røde Kors blir jo også nektet adgang av den syriske regjering, det er helt vanvittig.
Vi vet / husker nok ikke helt hvor godt vi har det der hjemme.

Kos dere en masse med vårværet og freden og friheten i Norge, folkens,- det er dere vel unt!

Vi snakkes

1 kommentar:

  1. Håper kuldeperioden ikke blir så langvarig! Det er vel lenge mellom hver gang det snør der.

    SvarSlett