lørdag 17. mars 2012

NESTEN CC

Tro det eller ei; det har kommet et supermarked i Beit Sahour. For kjentsfolk; det ligger nede i dalen, på baksida av det nye og høye hotellet.
Martha og jeg var der i dag ( i deres nye bil!!) og fikk kjøpt alt vi trengte på en plass- det er virkelig julekveld og 17. mai samtidig her på disse kanter av verden.
Martha bor jo i storbyen Ramallah, men var mektig imponert over vareutvalget, så vi løp rundt ( med handlevogn!!!) og fniste av lykke. I tillegg til vanlige varer fikk vi grønnsaker, frukt,fisk og kjøtt,- i 2. etasje var det bl. annet kjøkkenutstyr og leker og ting og tang. . Masser av plass, rent og ryddig. Selvfølgelig viste det seg at Martha kjente datteren i huset, og moren hennes kjente vertskapet mitt og de igjen kjente......, Beit Sahour er et lite sted.

I kveld skal jeg spise middag med Abdallah og Raji fra SOS, i morgen er det olivenplanting med en gjeng unge dansker + Baha, i morgen ettermiddag er Mhammad 5 år,- det må vi feire, og på mandag drar jeg vel ut til Aida igjen.
Nå flyr dagene!
I går kveld fikk jeg endelig somla meg til å be husverten fikse TV`n , så nå kan jeg f,eks. se på Masterchef og andre gode greier.
Meg fattes intet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar