mandag 12. mars 2012

Mandag morgen

Det er mandag morgen, og jagerflyene dundrer uavrutt over hodet mitt. Igjen og igjen og igjen. Ikke vet jeg hva eller hvor de skal, men med den pågående bombingen i Gaza er det lett å gjette.
Hittil er 18 palestinere drept i helga, blant dem en gutt på 12 år. En israeler er hardt skadet. Dette er vanvidd. Hamas skyter en masse raketter mot Israel i håp om å ramme noen,- Israel svarer med sine fininnstilte bombefly. De treffer. Det er David mot Goliat, men begge parter burde snart begynne å bruke hue, når skal folk skjønne at vold avler vold?? Jeg er redd for at dette er starten på noe mer. Israel vurderer attpåtil å starte krig mot Iran,- hvor gæærne går det an å bli?

Her på Vestbredden har det vært fredelig relativt sett. I går stengte israelerne sjekkpunktet " Conteineren" i flere timer. Bare biler med gule(israelske) skilter slapp gjennom. Conteineren er like oppi høgga her- på veg til Ramallah. Det var fint for meg at jeg ikke reiste opp til Martha i går, det ville blitt en laaaag tur.
Conteineren ligger på palestinsk område, men det hjelper ikke stort. Jeg prøver å tenke meg tilsvarende situasjon i Norge, men det blir jo fullstendig meningsløst.
Jagerflyene dundrer videre - hele tida.
Jeg tror heller jeg setter på Nitimen fra NRK, det hjelper litt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar