torsdag 22. mars 2012

JA TAKK, BEGGE DELER

Morsdag er svære greier! Jeg har feiret og blitt feiret og gitt bort gaver og fått gaver og spist og spist og lekt med unger og snakket med venner og drukket veldig mye te og vært på restaurant med de to kara fra SOS som med styrke hevder at jeg er og vil forbli deres palestinske mor.
Det var Raji,- en av de to- som også ga meg en veldig spesiell og ekslusiv presang. Jeg fikk en palestinsk mynt fra 1927, den gangen Palestina var engelsk protektorat. Den har inskripsjoner på engelsk, arabisk og hebraisk. Så vidt jeg har kunnet finne ut, er den svært skjelden.
Uansett,- Raji ønsket at jeg skulle få den, og jeg kan bare takke i ydmykhet.

Skulle jeg legge inn en ørliten minusfaktor i gårsdagen, så må det være at den var ( selvfølgelig) helt alkoholfri. Så mye god mat så mange ganger uten en vinskvett!!! Profeten var nådeløs sånn. 

Dagen i dag har også vært perfekt. Jeg rusla i solværet, stoppa og snakka litt med folk her og der, og hadde en lang og fin prat med Baha før jeg lagde meg litt lunsj. I kveld var det middag med Nisreen og ungene før vi dro opp til Deheishe og besøkte hennes gamle og vakre mor som nå har fått slag, og ligger taus og hjelpeløs i senga.
Hele familien var samlet rundt a mor, jeg tror det var 12-15 personer i rommet. I tillegg kom alle småungene. Det var utrolig  hyggelig å treffe dem alle sammen - og ungeflokken skulle umiddelbart leke "lang lang rekke."
Det gjorde vi-til og fra butikken!!
  Bildet viser gutta boys, Abdallah snakket faktisk i to mobiltelefoner samtidig!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar