lørdag 9. oktober 2010

En flott lørdag

Å, for en fin dag!
Når sant skal sies så var jeg på sykehuset i går fordi lungene mine slo seg helt vrange.
Etter halvannen intensiv behandling og nye medisiner var jeg (nesten) klar til dans!!
Så jeg våkna uthvilt i dag, og vertinnen Munira kom med kaffe på senga. Etterhvert gikk jeg opp til sentrum uten pusteproblemer og gjorde innkjøp. Lunsj hos vertskapet, så en god del telefoner for å skaffe hotell til ventende gjester fra Norge ( takk til verten min,-Imad,- som sto for de fleste)
I 7-tida kom mine venner fra Bergen og så dro vi på fordrag ( Rachel Corries foreldre var her, for de som kjenner den saken), før vi spiste en laaang og sen middag på resturanten The Tent som ligger like borti her. Kjempekoselig på alle vis!
En prima dag. Jeg er priviligert og takker Gud.
I morgen skal vi "gjøre" Betlehem, jeg gleder meg til å guide!!

1 kommentar:

  1. Rachel Corrie var ei 23 år gammel amerikansk jente som for drøye 7 år siden var i Gaza som aktivist. De var en gjeng på 8 ungdommer som forsøkte å forhindre nedriving av hus ol. Rachel ble overkjørt + rygga over av en diger israelsk bulldozer, og døde på stedet. Siden da har familien hennes brukt det meste av tid og krefter for å komme til bunns i det som skjedde. Nå pågår det en rettsak oppe i Haifa

    SvarSlett