fredag 22. oktober 2010

Fredag 22.10.10

Så har det jammen gått ei uke til, snart. I dag har jeg hatt en fredelig dag, prøvd å være litt husmor og slikt. Jeg kan ikke fordra gulvvask!!
Jeg har to overnattingsgjester, et belgisk og pengelens par som blir et par dager. De er veldig hyggelige.
Vi var en tur oppe på AIC ( alternativ information center) og så en film som heter " East side Story". Meget informativ og lærerik. Etterpå tok de to kvelden, mens jeg har vært oppe hos husverten/ vertinnen og lært meg hvordan man lager Shiz barac( gudene vet hvordan det skrives). Det er i hvert fall en nydelig, arabisk matrett. Jeg fikk også med meg en liter nypresset olivenolje fra hagen "min". Den skal jeg ta med til Norge.
I morgen er det plukking igjen. Det er mye uro blant bosetterne nå, de går snart løs på gud og hvermann,- men jeg regner med at vi holder oss utenom skuddlinjene. Lurer veldig på hvordan bosetterne er skrudd sammen i hue. Det siste jeg hørte, var at i en bosetting hadde de latt all kloakken fra husene sine renne ut over åkrene til palestinerne. Hva er det den oppvoksende slekt av bosettere blir lært opp til?? Bare hat og forakt overfor palestinerne, og det samme skjer selvfølgelig også motsatt veg.
Kjære Gud,- det er så langt fram til fred og forlik!
Det jeg er HELT SIKKER PÅ, er at alt det som skjer her nede, IKKE er Guds vilje eller religionens vilje, men menneskeskapt.
Jeg får vel legge meg og sove. KEEP HOPE ALIVE heter olivenkampanjen. Vi må det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar