fredag 1. oktober 2010

Regler og rutiner og slikt

På flyet mellom Oslo og Riga ble jeg servert to varme og gode måltider. Samtidig. Et med fisk, et med kjøtt. Forklaringen er "enkel".
For en tid tilbake bestilte jeg tur fra Oslo via Riga til Amman. Billetten kunne byttes. Planene ble endret, jeg skulle til Beirut i stedet. Men, desverre- sa Airbaltic,- man kan ikke bytte destinasjon, bare dato. Da så. Jeg måtte kjøpe ny billett.
På flyet til Riga fikk jeg altså et fiskemåltid som reisende til Amman, og et kjøttmåltid som reisende til Beirut.
Jeg spiste opp alt, men cabinpersonalet lurte nok litt.
Vel fremme i Beirut måtte jeg fylle ut en visumsøknad med ulike spørsmål. Hvor skulle jeg bo? Jeg sa som sant var at jeg ikke hadde noen adresse, men at jeg ville blitt møtt på flyplassen av en venn.
Dette satte fart i en offiser. Slikt gjør man ikke. Han tok passet og søknaden min og forsvant i det blå. Jeg fant kofferten min og sto og venta og følte meg ganske så dum.
Når skyvedørene i blant gikk opp ut til terminalen, kunne jeg se Ingebjørg smilende og vinkende.
Etter et lite kvarter dukket fyren opp igjen med både pass og visum, og ble med meg ut til Ingebjørg hvor de nødvendige data ble fylt inn og telefonnummer behørig registrert. SÅ var jeg i Libanon og kunne få velkomstklemmen!
Kanskje de bør være ekstra forsiktige når en enslig og overmoden skandinav dukker opp midt på natta uten hotell?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar