torsdag 28. oktober 2010

FOTBALLKAMP!











Jeg har vært på fotballkamp!




Det foregikk i Al-Kadr, like oppi høgga her. Det ene laget besto av godt voksne italienske munker, motspillerne var et sammensatt palestinsk lag. Det hele ble startet på en høyst formell måte med taler og hornmusikk og fotografering og menn i mørk dress.
Etter det var det meste uformelt, særlig på tribunene. Galematias!
Vanvittig høyt lydnivå, flagg, trommer, megafoner, roping, heiing- selvfølgelig mer og mer etter hvert som palestinerne skåret mål etter mål, mens munkene mest peste rundt på jakt etter ballen. Jeg var der sammen med Nisreen ( som er lærer), og en gjeng av studentene hennes. Utrolig artig, selv om jeg ikke fikk med meg alle målene. -Det ble 8-1 ( tror jeg)-og en blant publikum vant en rundreise til Italia. Fine greier,-selv om MUREN snodde seg som en lang slange like oppe i åssida, og vi kjørte 7 stykker i en liten Peuguot med radioen på full guffe.
. Etterpå satte Nisreen meg av på Grotto,.resturanten like ved der jeg bor. Der satt jeg aldeles stille og alene og tok meg et glass vin før jeg like stille og alene rusla hjem i måneskinnet.Stillhet kan være veldig godt.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar